МАНДАЛОТЕРАПІЯ
Один із методів арт-терапії, у якому за допомогою циркулярних круглих зображень, створених у довільному порядку чи за інструкцією, проявляється і досліджується внутрішній світ особистості.
Мандала як "магічне коло" ще в давнину носила сакральний зміст, використовувалась як центричне коло, що виконує функцію захисту храмів або ж їх оформлення. Також мандали, будучи символами Всесвіту і материнського лона, несуть у собі потужний енергетичний заряд.
От і ми із другокласниками Дубенського ліцею №7 спробували створити мандали, бо це не лише енергетика, а й захоплююче творче заняття.
А ще мандала - найкоротший шлях до несвідомого особистості, ниточка, що міцно пов'язує свідоме з несвідомим (цим мені нагадує ефект нейрографіки). Кожен малюнок мандали - це автопортрет, зображення свого внутрішнього світу через символи, кольори і форми. Створюючи коло та малюнок у ньому, ми окреслюємо власні межі, захищаючи свій фізичний та психологічний простір, відкриваючи можливості для особистого зростання та самопізнання.
Малюнок у колі є магічним (погляньте лише на наші роботи), веде до глибин "Я", допомагає визначитись із своїм місцем серед інших і власною місією.
Мандала сприяє психологічному балансу не лише в процесі малювання, але і після його завершення. Малюнок має бути довершеним і цілісним, щоб забезпечити інтегрованість та стійкість внутрішньої структури "Я".
Мандалотерапія може застосовуватися в активній (самостійне створення мандали і заповнення кола у довільний спосіб) або ж пасивній формі (працюємо із готовим зображенням мандали). Можливе застосування і змішаного варіанту, коли дитині пропонується обрати один із шаблонів і розмалювати.
Малюнок, зображений в колі, також може виходити і за його межі.
Кожна мандала - це процес розвитку!!!
Мандалотерапію рекомендують використовувати для корекції самооцінки, проблемах з емоційними станами (дратівливість, агресія, депресія, тривожність), налагодження внутрішнього балансу, позитивним налаштуванням на зовнішній світ, підтримці, активізації внутрішніх ресурсів, впевненості, у кризових ситуаціях, стимуляції творчого потенціалу.
Але найцікавішим було почути, що уявляли і зображували діти, працюючи над своєю мандалою і яке послання вони хотіли у ній зашифрувати.